احمد گرجی معاون بازاریابی و توسعه بازار
شرکت آذر آب در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد برتر گفت : این شرکت بعنوان
مجری پروژه های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی، سیمان، فولاد و صنایع
وابسته، در توسعه صنعت کشور نقش بسزایی داشته است.
گرجی افزود، یکی از مزیت های شرکت آذرب
برخورداری از دانش فنی پیشرفته و روزآمد، نیروی انسانی متخصص و مجرب و
امکانات نرم افزاری و سخت افزاری منحصر بفرد است.
وی گفت: تامین محصولاتی نظیر بویلرهای بخار
نیروگاهی، بویلرهای بازیاب حرارتی، دیگ های بخار پکیج و صنعتی، تجهیزات
فوق سنگین نیروگاه های آبی، انواع مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، برج
های تقطیر، راکتورها، تجهیزات اصلی مورد نیازکارخانجات سیمان و فولاد، حاصل
تلاش متخصصان توانمند این شرکت طی 30 سال گذشته بوده است که صرفنظر از
هزینه فایده آن از نظر صنعتی و اقتصادی، بسیاری از ناممکن ها را در داخل
کشور ممکن ساخته است.
معاون مدیرعامل آذرآب گفت : در سایه فعالیت های گسترده آذر آب ، توسعه بخش انرژی کشور به شکلی وام دار صنعت آذر آب است .
وی گفت: این شرکت همواره تلاش کرده است با
استفاده از امکانات و تجربیات بدست آمده و نیز با هم افزایی شرکت های صاحب
نام و دارنده فناوری نوین حضوری موثر و پایدار در اجرای پروژه های بزرگ
صنعتی در کشور داشته باشد.
معاون شرکت صنایع آذرآب، با اشاره به ضرورت
برخورداری از دانش فنی پیشرفته و روزآمد برای اجرای پروژه های بزرگ صنعتی
گفت: مدیریت دانش، انتقال فن آوری، لیسانس و همکاری مشترک با شرکت های
معتبر بین المللی از گذشته تا به حال همواره در دستور کار بوده و کسب دانش
فنی درزمینه های طراحی، مهندسی، ساخت، نصب و راه اندازی انواع دیگ های
بخار، مخازن تحت فشار وذخیره، برج های تقطیر،مبدل های حرارتی ، گرمکن های
هوا از طریق انعقاد قرارداد های همکاری فنی با شرکت های IHI ژاپن،
گادلیوس GKK ، JSW ژاپن، ABB ایتالیا ، فاستر ویلر اسپانیا و شرکت هاربین
چین، در همین راستا بوده است .
گرجی با تاکید بر اینکه دستیابی به موفقیت
کامل درزمینه انتقال تکنولوژی ودریافت دانش فنی، متناسب با نیاز کشو،
نیازمند تدابیرخاصی است، اظهارداشت: این موفقیت علاوه برضرورت تامین ماشین
آلات، تجهیزات و سخت افزار به عوامل تاثیر گذار دیگری نظیر نیروی انسانی،
ساختارسازمانی و بستر مناسب محیطی جهت بکار گیری این تکنولوژی نیز بستگی
دارد.
وی افزود: در دوره های گذشته انتقال
تکنولوژی دراین شرکت صورت گرفته و دانش مربوطه نیز به متخصصین فعلی منتقل و
موفقیت نسبی نیز حاصل شده است، ولی پاسخگوی نیاز روز افزون امروز کشور
نیست، لذا کسب موفقیت در تامین نیازهای امروز بازار داخلی و منطقه ای
رویکردی جدیدی را میطلبد و می بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود.
گرجی با تبیین رویکرد جدید شرکت آذر آب
گفت: خوشبختانه با توجه به رشد کشور در سطوح مختلف علمی و فنی ، موضوع
انتقال تکنولوژی و دانش فنی از خارج کشور در مقایسه با دهه های قبل دیگر
یک الزام مطلق نیست و خوشبختانه برای دستیابی به دانش مورد نیاز ابزارها و
انتخاب های متنوع تری در دسترس می باشد . لیکن در موارد خاص و استثنایی
نیز می توان با بهره گیری از برخی نرم افزارها، دوره های آموزشی و فرصت های
بوجود آمده از همکاری مشترک با شرکت های صاحب دانش و فناوری ، نیازهای
داخلی را تامین کرد.
معاون شرکت با اذعان به توانمندی ها و
قابلیت هایی که شرکت از آن برخوردار است، اظهار داشت: این شرکت در سال های
اخیر و به مرور زمان به دلیل شرایط نامناسب محیط کسب و کار و همچنین نادیده
گرفتن اهلیت در خصوصی سازی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه مدیریت جدید
شرکت با واقع بینی و بهرهگیری از فرصتهای پیش رو توانسته است این مشکلات
را مدیریت نماید.
معاون مدیر عامل آذراب دلبستگی، وفاداری،
تعصب، دانش و توانمندی کارکنان شرکت در سطوح و رده های مختلف را پشتوانه
اصلی آذر آب در مسیرتوسعه و تعالی دانسته و اظهار امیدواری کرد: با اتکا به
این پتانسیل عظیم و ارزشمند و با اصلاح ساختار و ورود به پروژه های
کلانEPC وPCF و با حمایت مسئولین و مدیران ارشد صنعتی دست اندرکار، این
سرمایه عظیم ملی در امر توسعه صنعتی کشور بیش از پیش به کار گرفته شود.
وی افزود: ما می توانیم با رویکرد ورود به
پروژه های متوسط و بزرگ به روش طرح و ساخت و معرفی شرکت آذراب به عنوان
ارائه دهنده راهکار های یکپارچه مهندسی یا Total Solution در صنایع نفت و
گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی و صنایع معدنی و فلزی برای شرکت ارزش
افزوده ایجاد نموده و از دستاوردهای مهم آن مانند فراهم شدن امکان بازسازی و
نوسازی تجهیزات و تکنولوژی، ایجاد رفاه برای کارکنان، افزایش توانمندی های
تخصصی از طریق جذب نیروها و دانش آموختگان جدید و کمک به اشتغالزایی و
غیره بهره مند گردیم.
گرجی توسعه بازار و تنوع بخشی به سبد
درآمدی portfolio در شرکت از طریق گام نهادن به عرصه های جدید را ازجمله
نتایج این رویکرد دانست و گفت: برنامه ریزی، تعیین و تبیین ماموریت های
جدید و نیز تغییرات ساختاری متناسب با ماموریت های مورد نظر در راستای
ایجاد واحدهای راهبردی کسب و کار مستقل یا همان SBU ها، باعث ارتقای بهره
وری در شرکت خواهد شد و انشاالله شاهد موفقیت آذرآب در عرصه رقابت با شرکت
های فعال در بازار داخلی و منطقه ای و درنتیجه سود آوری پایدار در آذراب
خواهیم بود .
معاون شرکت آذرآب، با تاکید بر اینکه نیل
به موفقیت به شدت به خلق مزیت رقابتی وابسته است، افزود: درک صحیح از
ساختار بازار، نوآوری در شرکت از طریق مدیریت دانش و توانمندی استفاده
بهینه از تکنولوژی و سرمایه های انسانی، پاسخگویی به مشتریان و توجه به
کیفیت محصولات از جمله مهمترین عوامل داخلی موفقیت یک سازمان است، ضمن
اینکه مهمترین عوامل بیرونی اثر گذار در رشد و تعالی آذرآب حمایت دولت و
حاکمیت، امکان استفاده به هنگام از منابع مالی و تسهیلات بانکی و آگاهی
صاحبان سهام از چشم انداز روشن پیش روی آذرآب می باشد که بحمدالله همکاری و
حمایت های خوبی انجام شده و ادامه این حمایت ها می تواند در
پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت نقش موثر بسزایی داشته باشد.
معاون بازاریابی و توسعه بازار شرکت صنایع
آذرآب، دور نمای شرکت را در نیل به موفقیت خوب ارزیابی کرد و افزود: ظهور
تقاضاهای جدید در بازار و بویژه معرفی و ارجاع چند پروژه به شرکت آذراب که
به دلایل مختلف به شرکت های خارجی واگذار شده بود، ایجاد تنوع در سبد
محصولات شرکت و جلب نظر کارفرمایان و سایر ذینفعان در حمایت از این برند
ملی، نوید بخش آینده ای امید بخش وموفق درپیشبرد اهداف و برنامه های شرکت
می باشد.